Planerade inköp

Denna höst och vinter har jag, av flera anledningar, inte haft möjlighet att spontanshoppa det  jag har velat (om jag nu någonsin har det är ju en annan sak…) och inser nu att det känns lite frustrerande samtidigt som det faktiskt verkar bidra till nya tankemönster hos mig. När jag säger spontanshopping menar jag att gå in, oplanerat, i en affär och hitta en tröja eller klänning för några hundralappar som jag använder några gånger. Dock kan spontana inköp vara långlivade, många av mina favoritplagg har inte varit varken planerade eller speciellt dyra, vilket då känns väl värt efter ett tag.

Nu när det snart kommer ett nytt år och nya livssituationer funderar jag på att prova ett nytt shopping-koncept, nämligen att planera alla mina inköp små som stora. Hur jag exakt jag ska gå tillväga är jag inte säker på, dock tror jag en garderobsinventering kan vara en start, för att se vad jag har mycket eller lite utav och dessutom se över säsong för säsong vad jag vill ha… Jag har redan börjat en garderobs-rensning denna höst och sålt av mycket via tradera, vilket verkligen har lönat sig ekonomiskt! Så det är verkligen ett generellt tips.

Jag känner också att denna blogg nog kommer forma sig mer åt det hållbara-mode hållet och att jag ska försöka tipsa, tänka och dela med mig av händelser inom ämnet. Det är trots allt vad jag i dagsläget skriver min kandidatuppsats om och vad som också diskuteras i medier just nu. Så det är välkommet med kommentarer och frågor kring ämnet som ni vill jag ska ta upp eller saker ni undrar så ska jag försöka svara på det.

”Planerade inköp” kommer bli en stående kategori där jag listar och tipsar om hur man kan tänka men också vad som står på min lista just nu.

Taggad , , , , ,

Kommentera

