Att göra allt och ingenting på samma gång

Den här veckan slår det mig hur kort tid det är kvar på detta år och att det bara är en vecka kvar till julafton. Det slår mig även att jag har tusen saker att fixa innan denna veckan är över och att uppsatsen är första prioritet. Men alla dessa småsaker som kanske inte är världsomvälvande, men ändå på något sätt tidskrävande är de som stressar upp mig mest. Boka tvättid hit, köpa etiketter till julklappsinslagningen dit, lägga in sill hit, skicka in diverse papper hit och dit, sätta upp hyllor dit… Ja, ni förstår, alltså inga uppgifter som ger samma resultat som en C-uppsats, men dock så stressande. Dessutom ska man hinna träffa alla man vill innan jul; ”åh, hade varit super om vi hann ses innan jul över en fika”, men det har nu bytts ut till att; ”Vi får nog ses efter nyår” och snart blir det nog ”Vi får helt enkelt ses när min uppsats är inlämnad”. 

Dessutom har jag det viktigaste kvar; att hitta en klänning till julafton OCH nyår! 

Image

 

 

2 thoughts on “Att göra allt och ingenting på samma gång

  1. Alexandra skriver:

    Håll ut!!

Kommentera

