Bästa köpet #1

Nu när jag börjar fundera på vilka som ska bli mina kommande inköp och planerade sådana tänkte jag även göra en liten titt på min befintliga garderob och plocka fram några plagg som jag definierar som bra köp och plagg som använts flitigt i olika sammanhang och årstider.

Nummer ett på den listan måste bli min trenchcoat från Burberry. Jag hade sparat pengar inför Londonresan för ca två år sedan och var bestämd om att hitta en klassisk trench på Burberry’s outlet, vilket jag lyckades med. Och det är de mest välspenderade tusenlapparna i min garderob samt förmodligen mitt dyraste köp men också mitt bästa. Den passar till allt, är klassisk till både snitt och färg och fungerar i både regn och sol. Kvalitén återstår att bedöma när det gått några fler år, men än så länge kan jag inte vara annat än nöjd med mitt köp. Ska tilläggas att jag inspirerades lite av min sambo som också äger en beige Burberry trench, så ibland får vi koordinera trencharna när vi ska ut tillsammans så vi inte ser ut som ett matchandes par…

photo-7Trenchen passar perfekt en blåsig höstdag…

photo-6

eller en solig höstdag….

photo-5…och mitt i den svenska sommaren

 

Taggad , , , , ,

Kommentera

