En liten årskrönika 2012

Jag hakar på blogg-trenden med att göra en liten årssummering och har plockat fram några höjdpunkter från 2012. Det blev en liten blandning mellan det privata och jobb/studier. Here it goes…

Copenhagen Fashion Week

Jag åkte ner till CPHFW som PR konsult med mitt eget företag åt en designer jag representerade som ställde ut på en av  mässorna. Dagarna i Köpenhamn blev inte riktigt som jag hade tänkt mig men lärorika och inspirerande för framtidens projekt…

IMG_1061

Moderedaktör för VICINO Magazine 

I mars/april träffade jag Rebecca som anställde mig som moderedaktör för webbmagasinet VICINO Magazine. Jag intervjuade inspirerande människor, gjorde plocksidor och modejobb… Det blev en riktigt intensiv och inspirerande vår och sommar…

IMG_1367

IMG_1355

DSCN4494

Gask i Uppsala 

Var på min första (och kanske enda) riktiga gask i Uppsala i maj.

IMG_1680 IMG_1688 IMG_1672

 

Lissabon

Semester! Fästmannen blev bjuden på jobbresa så jag hakade på. Lissabon var en mysig stad med ett stort outlet bara en liten bussresa därifrån, vilket resulterade i lite påfyllnad i skogarderoben…

IMG_2677

IMG_2342 IMG_2251 IMG_2314

Födelsedagsfirande i Oulu

Bästa Ida fyllde år och vi firade i Finland, dit vi åkte i propellerflygplan, med fina vänner, fest, rökt fisk och karaoke!

IMG_3194

IMG_3029

IMG_3180

IMG_3182

 

 

Bröllop L&C

Fina vännerna gifte sig i augusti och bjöd på bröllop i Vänersborg med konfetti och snyggaste bruden!

IMG_3341

IMG_3348

 

Kandidatkurs Modevetenskap

Efter en härlig sommar började äntligen kandidatkursen i modevetenskap som ännu inte är slut. Jag har verkligen uppskattat skolan på ett helt annat sätt och kanske också för att jag kunnat fokusera på kurserna och inte flänga fram och tillbaka med extrajobb och andra åtaganden.

IMG_3464

 

Weekend i Paris

Blev bjuden till Paris av fästmannen, som återigen blev bjuden via jobbet (lyxigt värre!), och fick en liten paus i uppsatsskrivandet. Jag strosade mest runt och åt macaroons, drack espresso och njöt av fina dagar i en av mina favoritstäder.

IMG_3661

IMG_3599

IMG_3584

 

Höst = plugg 

Hösten har mest bestått av plugg och dagar framför datorn, men snart finns det ett färdigt resultat!

IMG_3856

 

Körkort! 

Jag fixade, innan årets slut, att ta körkort som jag är riktigt stolt över! Tack till mamma och Anders som övningskört med mig.

IMG_3963

Taggad , , , , , , , , ,

2 thoughts on “En liten årskrönika 2012

  1. Alexandra skriver:

    Du är så vacker på bilderna Adrienne! Gott Nytt år! Puss!

Kommentera

