gråa barnfavoriter

Som jag tidigare skrivit är grått en snygg trend i höst och kan, som en del andra trender, hittas även på barnavdelningarna. Det går kanske inte att tänka lika långsiktigt med barnkläder, alltså att de ska hålla flera säsonger eftersom bebisar växer lite snabbare än vi vuxna, om man inte jämför det med att det ska hålla till fler barn såklart. Grått är dock en bra färg på barnkläder tycker jag, blir inte lika smutsigt som vitt och känns väl som en ganska könsneutral färg (som bara det är ett helt egen diskussionsämne). Så trendigt eller ej är grått fint till de minsta!  Newbie som finns på Kappahl har enligt mig de mest prisvärda kläderna och dessutom i ekologisk bomull. Här är några favoriter som finns i butik nu.

149 kr

199 kr

149 kr

199 kr

2 thoughts on “gråa barnfavoriter

  1. Lina skriver:

    Den första har jag köpt, jättefin! 🙂

  2. Klara skriver:

    Newbie är inte bara prisvärda (någorlunda iaf, med tanke på att de är ekologiska) utan också de i allmänhet finaste barnkläderna i min mening! Åtminstone sist jag var på kappahl. Ger mig lite lagom madickenkänsla.

Kommentera

