Skinnpajen från förr

Inte trodde jag att när jag som 15-åring betalade några hårt sparade hundralappar för denna skinnjacka (500 tror jag det var) att jag 11 (!!!) år senare skulle hitta jackan på vinden och tänka att den här ska jag börja använda igen. När jag var 15 spelade jag i ett coolt tjej-punk band, åkte på Hultsfredsfestivalen och hade skinnpaj, trasiga jeans och någon supercool bandtröja. Nu är jag småbarnsförälder, går på barnvagnspromenader och mammaträffar och använder mest halvtråkiga basplagg (om jag är helt ärlig). Men jag tänker matcha min gamla skinnpaj med mina tråkiga vardagsplagg och tacka 15-åriga mig själv för att jag redan då shoppade (omedvetet då såklart) långsiktigt.

bild-8

Bjuder även på den härligt smutsiga spegeln.

bild-9

Skinnpaj från H&M Divided från förr

Taggad , , , ,

2 thoughts on “Skinnpajen från förr

  1. Klara skriver:

    Skinnjackor is da shit! Min är också väldigt gammal (dock inte fullt så gammal som din, inte heller lika snygg – det fanns nog en anledning till att den var nedsatt till 100:- om man säger så) och jag har använt den hela tiden. Så otroligt hållbara plagg! Är i övrigt ingen större ivrare av päls- och skinnindistrin men jag kan nog med tiden tänka mig att köpa en till. En med lite modernare men samtidigt mer tidlöst snitt.

    • paesyeon skriver:

      Ja, det går ju inte att komma ifrån att läder/skinn är ett hållbart och slitstarkt material trots allt, sen kan man såklart tycka en del om industrin runt omkring… Men tummen upp för skinnjackan!🙂

Kommentera

