Bakluckeloppis

Idag prövade jag, för första gången, på att sälja på bakluckeloppis. Jag och Ida och lilla Z packade bilen med utrensade kläder/skor/prylar och åkte till Solvalla. Man betalar 160 sek, får en plats, packar upp bakom bilen och sen är det bara att sälja! Blev ingen miljonär efter dagens slut men det var inte heller poängen. Det var härligt att se att någon annan blir glad över att fynda ett plagg/väska/sko som annars bara skulle ligga och damma på vinden. Jag och Ida bytte några grejer med varandra också under dagen, perfekt!

Tänkte nog knåpa ihop en litet loppis-tips-inlägg för den som är intresserad, jag lärde mig själv av mina ”misstag” idag men är väldigt nöjd, och trött, med dagen. Det berodde ju mycket på det fina sällskapet också.

bild-10

bild-12

bild-11Kan äntligen använda mina favoriter från Lee igen, här tillsammans med ett par gamla sneakers från Nike (som har fått campa på vinden några år), favoritjackan inköpt i London som 18-åring, fuskpälsväst från paris och en tröja från Wera Åhléns.

 

Taggad , , ,

3 thoughts on “Bakluckeloppis

  1. fruhjerpe skriver:

    Jag har haft planer hela året att sälja på loppis, har massor av kartonger med gamla glas och grejer som mina föräldrar rensat ut men har kommit till punkten att jag inser att jag inte pallar att stå på loppis nu. Inte med en bebis och speciellt inte med ömtåliga varor. Kläder hade varit bättre i det läget. Är grymt imponerad av dig som kommit iväg och fått lite sålt. Heja heja!

Kommentera

