Von Svenssons kläder

Igår kväll hann jag äntligen se Von Svenssons kläder på SVT play som levde upp till alla mina förväntningar. Som utbildad modevetare har jag läst, studerat och diskuterat just kläder och identitet och hur det analyseras av andra människor och samhället, vilket också togs upp i programmet. Extra kul är det att kolla också då min fantastiska handledare för C-uppsatsen Emma Lindblad är researcher för programmet. Det känns verkligen kul att kläder och identiteten kring kläder tas på allvar  i ett bra och roligt format. Nytt favoritprogram indeed, rekommenderas!

Programledarna Karin Winther och Niklas Källner (Bild från svt.se)

Emma Lindblad

Taggad , , , , , , ,

One thought on “Von Svenssons kläder

  1. fruhjerpe skriver:

    Ju mer jag läser din blogg desto mer inser jag att jag inte är riktigt sams med min garderob. Jag känner sig som en trashank för att kläderna börjar bli så slitna samtidigt som jag tycker att jag bör ta hand om det jag har och inte vilja gå och köpa nytt. Men även det jag kommer mig för att laga är så gammalt och slitet att det går sönder snart igen. Deppkommentar, sorry för det. 😦

Kommentera

